tirsdag den 12. januar 2016

I øvrigt #4

... er jeg begyndt at holde møder på fransk! Som i at min chef taler fransk hele mødet og jeg svarer på en blanding af fransk og engelsk. Vi prøvede det første gang i går og igen i dag, og det fungerer sgu! Jeg er altså stolt.

... har jeg det så svært ved de franske manerer i professionelle situationer. Mine mandlige kolleger insisterer på at holde alle døre for mig, og jeg bliver for det første altid totalt forvirret over det, fordi det ikke falder mig naturligt, og for det andet irriterer det mig faktisk lidt, fordi jeg ikke vil ses som "en kvinde" på arbejdet, men som "en ligemand".

... er jeg ret spændt på Snubsen og Hippiens første skitur her i slutningen af måneden. Jeg frygter brækkede ben på Hippien, som aldrig har haft et par ski på før i sit liv, og en rasende Snubs, som i hvert fald ikke vil have støvler, ski, maske, hjelm etc. på. Men hyggeligt skal det nu nok blive...

... glæder jeg mig til venindebesøg i weekenden. Mon ikke hun kan lokkes til lidt udsalgsshopping?

... tog det mig kun to forsøg at lægge en fin ny fuge rundt om vores badekar. Lige så bitter jeg var over det første resultat, lige så stolt er jeg af det andet.

... har jeg kastet mig ud i at lære mig selv tunesisk hækling. Indtil videre er det nu kun resulteret i alt for fluffy garn, fordi jeg har pillet op og er startet forfra lidt for mange gange...

... er jeg vild med Snubsens måde at sige "Jeg elsker dig" på. Det siges med den mest drævende amerikanske accent - "Jaig aeeeeelsker deeeej".

... har jeg lige booket flybilletter til Danmark igen, da vi skal til bryllup i februar. Jeg elsker bryllupper, så jeg glæder mig - men auch, det bliver altså en dyr omgang.

... er jeg overraskende påvirket af Lemmy Kilmister og David Bowies død. Enough, already!

Mig i 2006 - good times... Jeg foretrækker nu mit udseende og min tøjstil i dag!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar