søndag den 10. januar 2016

Juleglimt

Som I nok kunne fange af stilheden herinde, var vi i Danmark i julen på juleferie - med tryk på ferie. Jeg havde ikke computeren med, og jeg nød det! Bortset fra et par lettere hektiske, men stadig hyggelige dage på Sjælland holdt vi til på Fyn hos svigermor hele tiden, og det betød rig mulighed for at få slappet af i bund. Jeg elsker det og Elvis elsker det!

Jeg har endelig fået kigget billederne igennem, så her følger en række af højdepunkterne. :)



Vi lod julen starte d. 22. december om morgenen, da vi gerne ville give Elvis et flygel. Han ELSKER det, og vi skal helt sikkert til at lave retningslinjer for, hvornår man må spille på det - for naboernes skyld.



Vel hjemme hos farmor var der tid til at gå på opdagelse i haven, lege med nyt legetøj og spise en masse rugbrødsmadder.:)


Elvis' første "Disneys juleshow" - han vågnede fra lur lige i tide. Selve showet gad han dog kun spendere fem minutter på, derefter var de nyligt opdagede Brio-tog altså sjovere.





Årets julefotos - jeg er vild med min lille mand med slips på! ("Det er lige som Siguuuurd")











Og så kom julemanden! Elvis var først lidt skeptisk, men så overgav han sig ellers. Hver gang der blev hevet en gave op af sækken, sagde han lykkeligt "Det er til Elvis!". Men nej, hans gave var den sidste, og han var så tålmodig. Jeg er sgu stolt af den lille fyr. Midt i det hele faldt julemanden så i søvn i stolen, og så fik Elvis travlt med at vække ham igen. Det taler han stadig om...




Det fine juletræ og en lille fyr med gaver. Han var som forventet ret vild med at få gaver, men også med at give gaver og hjælpe med at pakke ud - og det bedste af det hele var altså dansen om juletræet. Hver gang vi skulle starte en sang, skulle han lige tælle til 10, og efter hver sang klappede han højt og råbte "Den var gooooood!". Pludselig giver julen  meget mere mening.


Efter et par hektiske juledage, som sluttede af med julefrokost med morfar og Bedste, var der én som trængte til en pause med iPad'en - og nu med sine nye Minion-høretelefoner.


Og så tog vi til København... Det var et par travle dage, hvor vi nåede at se min bror og min farmor, samt ses med 5 af mine veninder. Fordi vi havde været så heldige at kunne låne en bil, var det ikke engang for hårdt. Den hyggeligste stund for Elvis var dog uden tvivl aftenen hos hans jævnaldrende kammerat Villum. Alt det legetøj!! Fiskespillet var vores gave til Villum, men Elvis blev så vild med det, at jeg denne weekend har måtte købe et til ham også.




Tilbage hos farmor, hvor der blev bagt boller og hygget til den store guldmedalje. Det betød også, at Hippien og jeg fik en hel dag sammen i Odense, bare os to. Det var simpelthen så perfekt!


Og så blev det nytår... Jeg hoppede i min nyindkøbte glimmerkjole (til 170 kr!), som var mildest talt perfekt - festlig, men samtidig ekstremt behagelig. Elvis var vild med "fyrmærkeri" og i særdeleshed knaldperler. Han fik lov til at blive oppe til kl. 12 og var ude og se på raketter med mig - efter en stund bad han dog om at komme ind igen, og SÅ blev han lagt i seng. Perfekt og hyggelig aften.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar