lørdag den 12. september 2015

Dagens ups no. 23

I sidste uge spottede jeg det nye interiørkatalog fra Søstrene Grene, og der var godt nok mange fine ting! Særligt var jeg vildt med sengetæppet, som i grå/mint virkelig ville pifte vores soveværelse op. Og nu er det jo sådan, at der faktisk ligger en Søstrene Grene i Versailles - en time med offentlig transport fra vores lejlighed.

Problemet er så bare, at jeg er alene med Elvis denne weekend. Men altså - hvor svært kunne det være at hoppe med lidt bus og tog og så tage en hyggetur til Versailles? Weeeell...

Først og fremmest havde hverken han eller jeg sovet særlig meget i nat, da han er snotforkølet og det holdt os begge vågne. Måske ikke verdens bedste udgangspunkt, men det havde jeg selvfølgelig ikke tænkt på. Hallo, sengetæppe!! Jeg pakkede en lille rygsæk med knækbrød og iPad og så af sted med os.

Turen gik sådan ca. sådan her:

  • Først med bus. Elvis brokkede sig stort over, at "hans" plads ikke var ledig, og i al utilfredsheden kom vi af et stop for sent.
  • Så hen til stationen, som selvfølgelig var af den slags uden elevatorer. En flink mand hjalp mig ned med klapvognen til sporet - som så viste sig at være det forkert. Så det blev noget med at bære Elvis op igen af trappen, så hente klapvognen og så det samme i omvendt rækkefølge ned til det andet spor.
  • Så kom toget, og jeg tænkte fint, at Elvis kunne gå ind i toget og så kom jeg med klapvognen. Men så var der lige pæn stor afsats mellem tog og perron, og toget havde pænt travlt, så det endte med at være noget med en mand, som hapsede Elvis, mens to andre nærmest flåede mig og klapvognen ind, mens dørene lukkede. Totalt stress!
  • Så kom vi til Versailles, og det var fint. Jeg fik shoppet igennem, fandt sengetæppet og alt var godt. Tilbage til toget med os...
  • ... og så kom regnen. Meget regn. Meget mere end jeg havde forventet. Elvis havde godt nok regnjakke på, men det holdt slet ikke. Værst blev det, da vi skulle fra toget og til bussen - og gæt hvem der så IKKE kunne finde busstoppestedet? Et kvarters hvileløs gang rundt, og så var vi vist begge pænt gennemblødte og trætte!
Vi kom da hjem, fik det våde tøj af og tørt på. Men behøver jeg så lige nævne, at jeg har fået købt sengetæppet i størrelse enkeltseng og ikke dobbeltseng, som selvfølgelig var meningen?

2 kommentarer:

  1. Ej, men det er jo helt tragi-komisk... Slet ikke sjovt i situationen, men noget du måske kan grine af. Engang. Hvor er det bare typisk, at de der "små-uheld" altid kommer i flok. Altså, når det først kikser lidt, så skal det åbenbart bare altid kikse ENDNU mere! Så skal ALT kikse! Jeg kender det!!

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg var pænt træt af det hele i lørdags (og brillerede i øvrigt med OGSÅ at købe den forkerte slags kaffe senere, som ikke duede til vores maskine - mega krise!), men jeg kan godt se det komiske nu. Sådan nogenlunde. Og indtil videre lever vi så bare med et for småt sengetæppe.;)

      Kender du begrebet "Murphys lov" - aka "Alt hvad der kan gå galt, vil gå galt". Murphy og jeg er absolut ikke bedste venner...

      Slet