mandag den 3. august 2015

Paris i august

I går aftes kom vi hjem fra en skøn weekend i London. I mellemtiden er det så blevet august, og det betyder ferietid i Paris. Mine kolleger har godt talt om konceptet, men jeg blev alligevel overrasket, da jeg cyklede på arbejde i morges. Gaderne lå øde hen. Som i helt tomme. Klokken var ellers på den rare side af ni, men der var stadig ingen mennesker på gaderne og nærmest ingen biler. Normalt skal jeg zig-zagge mig godt igennem en tung morgentrafik, men i dag var der intet. Ikke engang turisterne var på gaden endnu - jeg blev passeret af en enlig Hop-On-Hop-Off-bus, hvor der sad sølle to personer oppe på taget.

Det er virkelig et mærkeligt koncept. Byen lukker fuldstændig ned. Selvfølgelig er der stadig lidt liv her i det 8. arrondissement, hvor jeg arbejder - inde ved Champs Elysees. Men i det 15. arrondissement, hvor vi bor, er der stille. Butikkerne og restauranterne holder sommerlukket, og beboerne er flygtet ud af byen.

Jeg blamer dem nu ikke. De lover igen op imod 35 grader i denne uge, og det er altså lidt tungt. Jeg gad godt være ude ved vandet lige nu. Men det går - om to uger er det vores tur til ferie!

Hippien tager i dag til Danmark indtil på søndag, og når han kommer hjem, kommer også et vennepar og skal bo hos os i en uge. Og så tager vi på ferie. Så kom ikke og sig, at der ikke er gang i den i hernede! Faktisk har vi fra nu af og indtil 1. oktober kun én uge, som er hel normal. Det stresser mig lidt at tænke på, men i det mindste er de næste to måneder fyldt med gode ting.:)

Køen i supermarkedet ved frokosttid - de lokale restauranter ved mit arbejde holder nemlig også sommerlukket!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar