onsdag den 12. august 2015

London, baby!

Forrige weekend var vi som sagt et smut i London. Det tager kun 2 timer og 17 minutter (meget præcist...) med toget, og så er man jo vitterlig kommet fra centrum af Paris til centrum af London - altså ikke noget med langvarig transport til og fra lufthavne. Det skulle altså prøves - særligt da mit arbejde tilbød en rabatkode! Så vi inviterede vores au pair med, bookede en lejlighed over AirBnB og smuttede til England.

Det var simpelthen sådan en dejlig tur - selv om der var lidt forsinkelse i starten, gik togturen virkelig nemt (og jeg rendte ind i bassisten fra Dragonforce på toget - hvad sker der lige for det? Stor forvirring fra os begge to, men hyggeligt!). Det var så meget mere komfortabelt end at flyve, og vi var så heldige at få et ekstra sæde til Elvis, så han ikke skulle sidde på skødet hele vejen - bonus!

Vi havde booket denne her lejlighed i Bayswater, og den var helt fantastisk! Den havde alt det, vi havde brug for, og ejeren var simpelthen så sød. Han startede med at give os en køretur rundt i området for lige at udpege de gode steder, og så sørgede han for både juice og brød i lejligheden til os. Så godt altså. Kvarteret var også ekstremt hyggeligt, så den lejlighed kan virkelig anbefales!

Fredag brugte vi tiden på at gå et smut i Hyde Park og så ellers vandre gennem byen ned til Piccadelly. Hippien ville så gerne vise os det sted, han boede for 17 år siden - men han kunne selvfølgelig overhovedet ikke finde det. Så komisk, altså! Til gengæld fik vi så set en masse af byen.

Lørdag brugte vi hovedsagligt i Notting Hill, hvor vi tog på Portobello Market og brugte overraskende mange timer. Der var bare så hyggeligt. Senere fik vi forvildet os ned i Chelsea, hvor der dog var pænt kedeligt, og til sidst tog vi en taxi tilbage til Bayswater og spiste på en hyggelig pub deroppe, inden Sarah overtog Elvis-duty og puttede ham, mens Hippien og jeg gik på pub og snakkede med de lokale og bankede dem i pool (kun Hippien). Det var så hyggeligt og så tiltrængt!

Søndag spiste vi morgenmad på et fantastisk, organisk sted, som hed The Village. Maden var super, og de var simpelthen SÅ søde derinde, og helt vilde med Elvis. Helt klart et sted, jeg gerne kommer igen - og nu er anbefalingen altså også givet videre. Bagefter tog vi igen et stop i Hyde Park på den fantastiske Princess Diana Memorial Playground, hvor Elvis fik gynget igennem, og så tog vi ellers en bus ned mod Westminster Abbey og Big Ben and such. Vi ville lige lege en smule turister. I praksis var byen dog godt spærret af pga. en eller anden cykelevent, så bussen kørte kun til Victoria, og så måtte vi gå derfra. Lidt ærgerligt, da det tog en stor del af vores sidste tid i London.

Efter et sidste stop på en pub (en af dem, som tillod børn...), fandt vi tilbage til St. Pancras og hoppede på toget til Paris. Igen fik vi en ekstra plads i toget, og Elvis sov liggende hen over mig hele vejen hjem. Helt perfekt!

Jeg er virkelig fan af den slags afbræk, og jeg kunne godt forestille mig, at vi kom til at gøre det igen en anden gang - måske bare mig og Hippien næste gang. Det var jo så nemt og så hyggeligt.

Første pub-stop af mange

Elvis' første billede af sine forældre - det gjorde han da meget godt (med kun lidt hjælp)

Notting Hill

Portobello Market

En lille legepause - sand, sut og den nye røde bus

Sikkert den mest fotograferede pub i London - men den var altså også flot!

En stille gade og et stooort kram

Far og Elvis kører dobbeltdækkerbus

Ja, der var også seværdigheder...

Og så lige dagens fjollede indslag - Hippien in a nutshell!