tirsdag den 24. februar 2015

How NOT to do Rome

Lige et hurtigt indlæg fra mit hotelværelse i Rom, hvor jeg lige er kollapset på sengen, og nu ligger og nyder lyden af naboens hårtørrer. Turen i en nøddeskal...

Jeg ved ikke hvorfor, men jeg har altid haft et rosenrødt billede af forretningsrejser. Sådan - iiih, hvor må det være fedt at opleve så mange steder. Well, not exactly.

Det her besøg er endt lidt lige som dengang, jeg var i Paris til min samtale. Jeg havde én aften i byen, og jeg endte med at spilde den på at lede forgæves efter vores hængelås på Pont des Arts og spise en virkelig ringe middag på et tilfældigt brasserie..

Jeg var ret vild over at skulle til Rom - eftersigende skøn by, som jeg aldrig har været i. Fast forward til at ankomme på hotellet, som ligger tæt på kontoret, men 20 km uden for Rom og in the middle of nowhere...

Men ok - jeg skulle jo have et lækkert hotelværelse helt for mig selv! Fast forward til hotellets handicapværelse, som godt nok er stort, men hvor alle borde og håndtag sidder i en meget mærkelig højde. Jeg føler mig som en kæmpe!

Så var der den sene middag i hotellets restaurant i går - hvor de selvfølgelig serverede mig det forkerte...

I dag sad jeg i møde hele dagen, men endelig var det fyraften, og jeg kastede mig ind i en taxi til Rom. Da jeg ankom i centrum, havde jeg 1,5 præcis, før den stod på work dinner! Nå ja - og jeg var selvfølgelig i høje hæle i en by fuld af brosten. Rookie mistake!

Anyways, målet var at se den nærmeste seværdighed - i det her tilfælde Fontana di Trevi. Som så viste sig at være tømt for vand og pakket ind i stillads og plastik.

Der var stadig tid - så prøvede jeg den spanske trappe, som også var tæt på! Den var så pakket ind i stillads og en FIAT-reklame...

Lige dér gav jeg op. Rom blev ikke bygget på én dag, og det her besøg tæller ikke! Jeg kommer igen en anden gang og gør det rigtigt... I stedet for at forsøge at opsøge mere direkte, valgte jeg bare at gå en tur og nyde byen. Og så blev det jo faktisk meget godt alligevel.:)

(Middagen var i øvrigt fantastisk, og vi nåede faktisk også at se Forum Romana før det. Så det gik jo alt sammen...)

Fontana di Trevi - I kid you not... Ikke helt hvad jeg havde forventet!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar