søndag den 8. februar 2015

Børn foran skærmen

Det kan godt være, at det er ilde set, men jeg kommer lige med en indrømmelse: Jeg har absolut ingen problemer med at lade Elvis hygge sig foran en skærm. Overhovedet.

Faktisk har en stor del af denne weekend foregået foran en skærm. Foran fjernsynet. Med iPad'en i skødet. Eller foran computeren.

Og nej - selvfølgelig ikke hele tiden. Alt med måde! Og i øvrigt heller ikke alene. Pointen er nemlig den, at en iPad er verdens nemmeste redskab, når en lille dreng har brug for nærhed. Vi kan sidde helt tæt og køre med Duplo-tog, se tællevideoer eller bare Hjulene på Bussen. Eller som i dag, hvor vi så Aristocats på dvd - Elvis elsker katte for tiden, og han var helt vild! Jeg nyder bare stunderne med at nusse ham i håret og kysse de tykke kinder.

Man kan selvfølgelig også bare læse en bog sammen - og det gør vi også! Lige som vi også var i parken i dag, var i karbad sammen og legede med klodser. Sådan en dag kan være ret lang, så der er altså tid til det hele.

Det eneste tidspunkt, hvor han fik lov at underholde sig selv med en skærm, var når jeg lavede mad. Så sad han i køkkenet med Postmand Per på computeren foran sig, og jeg fik lavet en god, sund gang lakselasagne (og tidligere på dagen pandekager og banankage - jeg er jo ikke frelst!). Helt ærligt - når jeg har ham alene er det enten det eller at vi spiser frysepizza. Så holder jeg altså på, at han godt kan hygge sig med Per i tyve minutter...:)


Nu vil jeg tage mig et glas rødvin og et stykke banankage og kaste mig over fransklektierne. Det har været en laaang dag, og den er ikke slut endnu!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar