tirsdag den 20. januar 2015

Om franskmænd og papir

En ny ting, jeg har lært. Franskmænd eeeeelsker papir. Jeg ved ikke, hvad det er, regnskoven har gjort dem, men åbenbart skal ALT printes på den ene eller anden måde.

Tag nu for eksempel checks. Et uddødt fænomen i Danmark, men yes - jeg har fået et checkhæfte. Mit livs første. For i Frankrig er det begrænset, hvor meget man kan betale med kreditkort, og fordi checks jo er sååå meget sikrere!? Og så er det i øvrigt et checkhæfte, som fylder mere end mine normale tasker. Næsten. Det kan i hvert fald på ingen måde være i min pung. Hvorfor??

Så er der supermarkederne. I vores tilfælde i særdeleshed Carrefour. De kaster simpelthen kuponer efter én i så stor stil, at vores køkken er ved at svømme over med dem. For helt ærligt - man glemmer jo at tage dem med derned igen! Åhh, hvor jeg savner Coop og deres nemme måde at styre rabatter med medlemskortet. Vi har også et fint kort til Carrefour, men det mindsker så absolut ikke kuponerne. Tværtimod. Forleden afleverede jeg 10 kuponer i en shopping for at få en rabat på 2,5€ og så et-eller-andet på min fransksprogede Carrefour-konto, som jeg ikke kan finde ud af at tjekke. Stakkels regnskov...

Så er der den delvist-firmabetalte frokost. Den styres ved, at jeg hver måned får et kuponhæfte, som jeg kan bruge til betaling. Og okay - det er faktisk en okay løsning. Det fungerer og giver valgmuligheder - men altså; mere papir at slæbe rundt på!

Endelig var der den årlige julegave. Der tages så fint hensyn til forskellig smag, så vi fik: Et kuponhæfte! Fordi jeg har barn, fik jeg også et mindre hæfte til ham. Jeg kan da godt se, at det giver bedre mulighed for at vælge noget helt rigtigt, men altså - hvad er der nu galt med at samle en masse muligheder online? For nylig forsøgte vi så at uden held at bruge det i fnac, og lige siden har jeg slæbt rundt på: 1 x checkhæfte, 2 x cheque cadeau og 2 x cheque restaurant. Og nej, der er ikke plads til andet i min taske...

Sorry skat, mor har ikke snacks med, men du kan få en check!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar