lørdag den 30. november 2013

Om at være distræt

Miss Jeanett skrev et ganske underholdende indlæg i går om morklodsethed, som jeg 100% kan nikke genkendende til. Jeg kan så supplere med mordistræthed.

Eksempel 1: Forleden havde vi en lidt travlt morgen, hvor der skulle ryddes op, inden vi skulle ud af døren. Jeg skulle derfor sætte nogle tomme flasker ud på bagtrappen, og uden at tænke over det åbnede jeg bare døren derud til på trods af, at jeg var aldeles splitternøgen. Og ja, der stod en nabo. Jeg nåede ikke at se hvem - jeg fløj bare ind i lejligheden igen. Nu går jeg og gruer for, at personen gør mig opmærksom på det, for ærligt talt vil jeg hellere leve i uvidenhed om, hvem det var. Det gør det trods alt lidt mindre akavet.

Eksempel 2: Jeg var til julefrokost i går med mit arbejde, og på et tidspunkt begyndte mit hår at stramme lidt, så jeg gik ud på toilettet for at tage det ned. Mens jeg stod der foran spejlet, kom der ikke én, men to fyre ind. Jeg nåede lige at tænke, at det da var dårlig stil, at de gik ind på dametoilettet, inden jeg registrerede rækken af pissoirer bag mit spejlbillede. Øhh, hov... Jeg lister vist lige ind på det rigtige toilet i stedet.

For at gøre det endnu mere pinligt, viste det sig, at de to fyre var fra aftenens underholdning. Og ja, de valgte at fortælle historien foran hele firmaet - inklusiv ordenen "Hun kiggede på os, som om vi havde begået en fejl". Hej hej, se mig grave mig ned! Men i det mindste omtalte de mig som "en sindssygt lækker kvinde" - det kunne min selvtillid i det mindste godt klare.

Næste skridt er at fortælle om alle de skønne sprogblomster, jeg får fyret af i min tanketomhed, men det venter vi vist med til en anden dag....;)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar