onsdag den 12. april 2017

Lige nu...

... sidder jeg i min meget tomme lejlighed i min nu-fuldkommen-defekte-sovesofa, som selv om den er uholdbar at sove på trods alt stadig er ok at sidde i. Mere om det en anden gang... Her er stille. Kun lyden af en vaskemaskine og lidt råben udefra.

I formiddags sendte jeg Snubsen til Fyn med farmor, fordi Hippien og jeg har kæresteplaner de næste par dage. Det er et win for alle parter. Originalt havde jeg så forventet at skulle arbejde igennem i dag, men der er kommet nogle komplikationer op, som gør det umuligt. Så nu sidder jeg altså her. Og har fri. Jeg har lige støvsuget hele hytten og burde måske nok gøre mere hovedrent. Vinduerne er i hvert fald nærmest mere grå end gennemsigtige. Men jeg gider ikke. Jeg har ferie.

Efter tre dages fri sammen er det helt mærkeligt, at Elvis ikke er her - selv om det nu ikke er fordi, her mangler tegn på hans eksistens. Der står blandt andet "Grenus" ude i entreen, som er en fin gren fundet i gården, som Elvis har knyttet sig stærkt til, og som jeg derfor absolut ikke tør smide ud. "Ballonni" er dog lige blevet smidt ud - den fandt jeg glemt i et hjørne og ret flad for helium. Beklager, Ballonni... Det er sjovt med det der personificering - det er simpelthen ikke til at stå for, men ærligt talt også lidt sært. Men so be it, Grenus er here to stay for now...

Jeg burde stryge noget tøj. Burde-smurde. Jeg tror i stedet, at jeg vil lave mig en kop kaffe, smække benene op og se tv-serier. Bare i en time... Eller to....

God påske!

Fra ugens anden Tivoli-tur. Det har været nogle hit-dage!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar