lørdag den 4. februar 2017

Guldkorn #3

Lidt fra mine noter på telefonen fra de sidste par måneder. Det er lidt langt, men bær over med mig - jeg synes, det er så hyggeligt.

Elvis kigger over på bogreolen og peger på Metalhåndbogen 2 med King Diamond på coveret:
"Der er en bog der med heksemanden på. Er det nogen af dine venner, far? Er det din bror?"

Hjemme hos farmor, hvor vi skal vælge en godnathistorie:
"Vi skal læse den med Franske-Stein"

Elvis engang i december:
"Jeg vil gerne være julemand, når jeg bliver stor. Eller hans chauffør! Når jeg bliver fire år. Det siger jeg til ham."

Elvis til mig:
"Du er faktisk lidt en dame. Men meget en pige. Og mest en mor."

Elvis under en tegnefilm:
"De går i en rabylint!"

Elvis til mig under en leg:
"Nu kan du sidde der og lege med tingene. Så går jeg. Du skal nemlig lære at lege selv!"

På juleferie hos morfar:
Onkel HG: "Vi skal have ild i pejsen..."
Elvis kigger op: "Skal vi sætte ild i præsten?"

Vi hører julemusik og Elvis udbryder fortørnet:
"Ej, hvorfor kysser mor julemanden??"

Elvis vrisser "Aaarh, aarh" igen og igen inde fra børneværelset.
Hippie: "Hvad sker der, Elvis?"
Elvis: "Ved du hvad, jeg bliver bare mega gal over, at jeg hele tiden skal tisse!"

Vi er på vej hjem fra børnehaven:
Mig: "Var Luna der i dag?"
Elvis: "Ja, men hun sagde, at hun ikke var min kæreste. Hun sagde, at Alba Mimi var hendes kæreste. Men det kan de jo ikke, for de er jo to piger!"
(Det var så her vi begyndte en meget tidlig og forsimplet version af bierne og blomsterne, og at to piger altså godt kan være kærester...)

Elvis inde i abehuset i zoologisk have:
"Hvad er det der for én?" - det var så om en dame iklædt pels...

Sagt til mig ud af det blå:
"Derinde, der elsker mit hjerte dit hjerte!" <3

Mig: "Iiih, hvor du synger højt!"
Elvis: "Det er fordi, jeg er en høj-taler."

Mandag morgen kl. 7.15:
Mig: "Elvis, det er vågnetid..."
Elvis: "Ellers tak!"

2 kommentarer:

  1. Guldkorn!

    Især vild med den, hvor du skal lære at lege selv - hvor mon han har det fra? :)

    SvarSlet
  2. Julemandens chauffør? Det må da være Rudolf så :D

    - A

    SvarSlet