fredag den 8. maj 2015

Bryllup i Paris

Der er sket noget... Jeg hintede jo lidt til, at maj var en travl måned fuld af gode ting - og endelig kan jeg så snakke om den største ting: Jeg er blevet gift!

I går, torsdag d. 7. maj 2015, på Hippiens 38 års fødselsdag, blev vi gift på rådhuset her i det 15. arrondissement i Paris.

Fordi det bare skulle være low key og uden stor fest eller noget, har vi haft holdt det hemmeligt for venner og familie. Kun vores forældre har vidst noget. På selve dagen var det kun Hippiens mor, vores aupair og så min kusine, som bor i Paris, som deltog. Det blev præcis lige så afslappet og nede på jorden, som vi havde håbet.

Vi havde ceremonien om eftermiddagen, og bagefter tog vi op til Champ de Mars, hvor vi sad i solskinnet og drak champagne og spise bryllupskage, picnic-style. Om aftenen spise Hippien og jeg på Jules Verne, restauranten i Eiffeltårnet. Det var så vild en oplevelse, som måske endda fortjener sit eget indlæg på et tidspunkt.:)

I dag er vi ret flade, men glade. Det var en fantastisk dag. Jeg er rigtig glad for, at vi gjorde det på denne her måde i Paris, men vi har stadig også planer om at holde et kirkebryllup og en fest i Danmark på et tidspunkt - man kan jo heldigvis begge dele.:)

Jeg vil lade billederne tale for sig selv:

Smukke blomster fra min mor










Sådan styrer man en farmor... "Fanget!"


Der var lige tid til at være "Løven konge"

























6 kommentarer:

  1. Hvor er I bare smukke og glade at se på - stort tillykke!

    - Anne

    SvarSlet
  2. Ej..havde skrevet en kommentar, og så forsvandt den bare! Nå.. Men ville sige: kæmpe stort tillykke! Det ser ud til at ha været en dejlig dag. Og hvor ser du bare godt ud! (Lååååve the shoes!). Det ser meget 'filmsk' ud som I står der foran Eiffeltårnet :-) (har iøvrigt ønsket mig sådan en gaveboks med Paris-ophold til mit eget bryllup!)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak, Elisabeth! Det var virkelig også fantastisk - Paris er altså noget særligt i sådan en anledning. Stort tillykke på forskud med dit bryllup - det er så hyggeligt at følge med i dine forberedelser.:)

      Slet
  3. Stort tillykke :-)
    Ved du om det er muligt at blive gift i Paris hvis man ikke er bosat der? Kh. Line

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak!:)

      Så vidt jeg ved, er det ret svært. I Frankrig kræves der en borgerlig vielse før en evt. kirkelig vielse, og det kræver nogle ret vilde dispensationer at få en borgerlig vielse i Frankrig, hvis man ikke har klare bånd dertil. Når jeg tænker over alt det besvær, jeg var igennem for at få godkendt vielsen, på trods at at jeg bor her, så vil jeg ikke anbefale at gå i gang med den proces!

      Jeg fandt lige det her link, som beskriver det lidt: http://www.expatica.com/fr/family-essentials/French-weddings-A-guide-to-getting-married-in-France_101112.html

      En mulig løsning kunne være at blive borgerligt gift i Danmark og så have en ceremoni i Paris - f.eks. gennem den danske kirke i Paris. Men det er selvfølgelig ikke helt det samme.:)

      Slet