søndag den 26. januar 2014

Tordenbaby har ordet - pt II

Hej med jer.

Så er jeg blevet syv måneder! Jeg synes faktisk, at jeg må til at tælle for at være en stor dreng, selv om mor virker til at have svært ved at acceptere det.

Min mor er begyndt at gå på arbejde igen, så hun er slet ikke hjemme hos mig om dagen længere. Det kan jeg bare overhovedet ikke acceptere, men heldigvis har jeg min far! Ham er jeg ret fjollet med for tiden. Nogle gange går han, eller mor bærer mig ind i et andet rum end ham, og så bliver jeg altså lidt ked af det. Det bedste er bare, når jeg kan se ham og have styr på, hvor han er. Okay, det bedste er faktisk, når jeg kan se både mor og far. Godt nok har jeg så lidt svært ved at beslutte, hvem jeg skal kigge på, men så er der lige som styr på os allesammen, og det er altså at foretrække.

Lige før sad jeg og legede på gulvet med mor, og pludselig opdagede jeg, at far lå oppe på sofaen og snorkede. Jeg havde slet ikke set ham! Haha, det var altså sjovt. Det tog mor lidt tid at forstå, at jeg så gerne lige ville op og sige hej til ham, men til sidst fik jeg lov. Far virkede dog ikke helt tilfreds med, at jeg så hev ham lidt i håret - det forstår jeg ikke?

Så I forresten lige det, jeg skrev? Jeg sad og legede! Jeps, jeg har lært at sidde selv. Det er virkelig fedt - det gør det jo så meget nemmere at lege med alt legetøjet! Jeg vælter stadig nogle gange, men mor og far er ret gode til at gribe mig eller lægge en pude bag mig. Jeg har kun banket hovedet ned i gulvet en gang, og der blev jeg egentlig mere forskrækket end det gjorde ondt.

Det er nu heller ikke så slemt at ligge på maven mere, men det er bare så svært at komme ud af den position. Det er så frustrerende! Nu har jeg virkelig fået styr på at komme væk fra den dumme ligge-på-ryggen-stilling. Det tager kun et splitsekund! Men så ligger jeg der på maven, og så kan jeg bare ikke komme videre. Øv! Jeg er ellers fint oppe på armene, og jeg kan faktisk også godt løfte min numse, men når jeg gør det, så taber jeg altså hovedet. Jeg gør et eller andet forkert, men jeg har ikke luret det endnu. Jeg vil ellers SÅ gerne kravle!

En af de fedeste ting ved at kunne sidde ordentligt er, at jeg nu sidder med til bords. Min høje stol er faktisk ret sej - jeg kan sidde i den og slå i bordet, mens mor bare propper mad i munden på mig. Leg og mad på samme tid! Min livret er kartoffel-blomkålsmos, men jeg er også blevet ret glad for at spise sådan rigtig mad. Små stykker pasta, kogte grøntsager, ja selv rugbrødsmadder. Så kan jeg rigtig bruge mine to fine tænder.

Det er faktisk allerede en hel uge siden, jeg blev syv måneder, men den dag havde jeg travlt. Der var vi nemlig på vej hjem fra ferie. Jeps, jeg har været sydpå! Det kunne jeg altså godt blive forvænt med - jeg fik lov til at have meget mindre tøj på, og så var jeg sammen med både mor og far hele tiden. De var vist ikke helt vilde med flyveturen, men jeg synes, at det var luksus. Jeg sad på skødet i fem timer! Det får jeg altså ikke lov til så tit. Vi havde en ret fin lejlighed dernede på Tenerife, så selv om mor syntes, at det var for koldt til at tage mig i poolen, så fik jeg rig mulighed for at bade. Der var nemlig et stort badekar, hvor jeg rigtig kunne plaske. Jeg er faktisk blevet helt glad for at gå i bad igen, men det der var nu en tand sjovere end det herhjemme.

Jeg fik også ret mange gode venner dernede. Jeg tror vist, at de der tjenere syntes, at jeg var virkelig sød. Jeg fik i hvert fald øvet mig godt på mit spansk. Årh, og så var Bamse der også! Jeg forstod
ikke helt de lege, han lavede med de lidt større børn, men han var virkelig sød og blød. Det var lidt spændende alt sammen.

Ak ja, det er dejligt at blive ældre. Der er så mange detaljer, som er spændende. F.eks. er krabben på puslebordet ikke så interessant mere, men den hænger i en fjeder! Det har jeg lige opdaget - den vil jeg meget hellere spise. Mor er som altid ikke helt tilfreds - jeg forstår det ikke? Nu ligger jeg i det mindste stille, som hun bad mig om.

Mine forældre er skøre, og jeg er bange for, at jeg er ved at blive lige så skør. De siger i hvert fald, at jeg er lidt gak nogle gange. Men så råber jeg bare lidt af dem, og så er alt godt igen.:)

/Tordenbaby


1 kommentar:

  1. Fedt indlæg, Tordenbaby - lyder spændende, især kravledelen - bliver fedt, når du knækker koden!

    God onsdag til dig og co.!

    - Anne

    SvarSlet