søndag den 8. december 2013

At lade stå til

Jeg støder oftere og oftere på mødre som udtaler, at de i hvert fald ikke vil gå på kompromis med deres udseende, når de er på barsel. Så den står altså på høje hæle, silkebluser, sarte farver, fuld makeup osv. Det er alt sammen meget imponerende, men nu melder jeg mig altså i den anden grøft.

Jeg lader totalt stå til.

Jeg savner at gå i mit lækre tøj. Jeg savner at se godt ud. Det er slet ikke det. Men det er altså begrænset, hvor tumlevenlige korte skindnederdele, stramme bukser eller lækre kjoler er. Eller gylpevenlige for den sags skyld. Det hænger simpelthen ikke sammen, og så prioriterer jeg altså at kunne vælte omkring med min baby. Jeg er jo på barsel for at være sammen med ham.

Det samme gælder håret. Jeg savner løst og lækkert hår eller spændende frisurer, men når der er en lille fyr, som hiver i det hele tiden, ja så ryger det altså altid i enten en knold eller en fletning. I det mindste er jeg langt om længe blevet klippet (tak, svigermor...).

Jeg kunne selvfølgelig godt gøre noget ud af makeuppen, men det er lidt som om, at når vi først er nået så langt ud her, så giver det ikke den store mening.

Så ja, jeg lader stå til. Jeg går ikke engang nødvendigvis i bad hver dag. Og jeg har det helt fint med det.:)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar