torsdag den 19. august 2021

6 måneder


Og så nåede vi et halvt år. Et helt halvt år. Det er vildt. Vi fejrede det med at have Elvis hjemsendt til isolation pga. Corona i klassen, så vi har ikke været uden for en dør hele ugen, undtagen til test. Jeg er ved at blive sindssyg.

Men det går - jeg har søde unger. Indie er en lille temperamentsfuld unge, så engang imellem råber hun meget vredt, men for det meste er hun glad. Hun vil bare gerne snakkes med og underholdes. Og så er hun virkelig træt af ikke at kunne komme frem og rundt. Hun kan rulle sig og rotere om sin akse, men hun kan ikke komme frem.

Maden går så som så. Nogle dage sluger hun det hele, andre dage gider hun næsten ikke. Hun har også set sig sur på mit venstre bryst, som KUN duer, hvis hun er startet på det højre og stadig er lidt sulten. Det er lidt frustrerende for mig - i nat kunne jeg ikke engang snyde hende som jeg plejer. Sutteflasken er til gengæld altid et hit, så hun får fast en flaske inden sengetid. Så sover hun bedst og så sover jeg bedst...

Hun har lært at lege "borte-tit-tit". Det var fandme sjovt! Under putningen i går måtte jeg droppe godnatsangene, fordi hun begyndte at hive dynen op over sit hoved og så tage den væk med et frækt smil og kæmpe glimt i øjnene. Så absurd nuttet! Så lå hun og spiste sine fødder lidt, og så faldt hun heldigvis i søvn. Hun viste mig også i går, at hun kan snorke. Omkring midnat klynkede hun, så jeg gav hende sutten, og så kvitterede hun med et kæmpe snork - så højt, at jeg nærmest følte behov for at tænde lyset og sikre, at der ikke lå en anden i sengen hos hende! Det var så syret.

Hun er blevet rigtig glad for at sidde i sin barnevogn eller bæresele og kigge på verden. Så nu ligger indkøb og lignende i hendes vågne tid i stedet for når hun sover - når vi altså ikke er i isolation...

Hvad ellers? Tja, hun kan næsten sidde helt selv; hun er en lille charmetrold over for alle, når hun lige får set dem an; og så er hun begyndt at give mig verdens største kys med åben mund på kind og hage. Jeg elsker det. Jeg har simpelthen verdens bedste baby...


Ingen kommentarer:

Send en kommentar