mandag den 7. marts 2016

Om at efterligne

Det har været en rigtig legeweekend. Jeg har brugt laaang tid på Elvis værelse - så meget at jeg faktisk blev lidt fortørnet, da han på et tidspunkt hentede mig ude i køkkenet og sagde "Kom nu mor og leg på mit værelse. Det er bare fordi, du går hele tiden!". Det var efter, at vi havde kørt rundt med alle bilerne, bygget to garager til bilerne og parkeret alle bilerne i deres nye garager, så det virkede altså ikke helt rimeligt.

Den bedste leg er dog uden tvivl den, der hedder "Putte mor-legen". Den går ganske enkelt ud på at putte mig. Jeg bliver lagt på en madras og så nusser Elvis ellers omkring.

"Jeg henter lige en pude til dig".

"Du skal lige have et tæppe på".

"Du skal bare slappe af, men du behøver ikke lukke øjnene".

"Så læser jeg lige en bog for dig".

"Jeg vil altså ikke have, at du sætter dig op".

"Så henter jeg lige noget vand til dig".

"Jeg skal nok synge en sang for dig".

"Nu skal jeg nok holde dig i hånden".

"Så - nu kan du lige putte lidt, og så går jeg lige ud og rydder lidt op".

"Nu er jeg færdig med at rydde op, nu skal jeg nok blive siddende hos dig. Det lover jeg."

Jeg ELSKER det! Det er altså en vinderleg. Dels skal jeg ikke gøre andet end at ligge og chille på en madras på gulvet - dels er det simpelthen så sjovt at lytte til alle de vendinger, som han tydeligvis samler op fra mig. Han er den vildeste copy cat.

Ugen er startet igen, men forhåbentlig bliver den stille og rolig. Bortset selvfølgelig fra, at der er blevet advaret om en kæmpe strejke på onsdag for offentlig transport. Selvfølgelig lige den dag, hvor Hippien og jeg skal til Avantasia-koncert i den anden ende af byen - og hvor jeg starter dagen med et møde kl. 8. Just great... Oveni det hele lover de så selvfølgelig også en masse regn på onsdag, så jeg er ikke engang sikker på, at min udvej med at tage cyklen holder. Det bliver interessant...

Vi faldt over en karrusel i Toys R Us i går, og så var der jo ingen vej udenom...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar