onsdag den 23. marts 2016

Fødselsdag i Disneyland

I fredags havde jeg fødselsdag, og det havde jeg glædet mig helt vildt til! Ikke så meget på grund af den skiftende alder - faktisk har jeg allerede gået og bildt mig selv ind det sidste halve år, at jeg var 32, så det gjorde ikke den store forskel - men fordi vi skulle i DISNEYLAND! Vi ville jo egentlig have været af sted i december, men det blev så udskudt til nu, og så inviterede vi i øvrigt min svigermor med.

Det var så fedt!! Vejret var med os med blå himmel og solskin, og datoen var med os i forhold til, at det var uden for højsæson, og at der faktisk ikke var sååå mange mennesker igen. Det var i hvert fald overkommeligt. Vi havde billet til begge parker, og vi endte kun med at måtte droppe en enkelt forlystelse pga. 45 minutters kø - ellers klarede vi alt det andet med max 20 minutters kø. Nej, der var vist lige de flyvende Dumbo'er - der var køen på 30 minutter, men det var der ikke noget at gøre ved. Elvis VILLE! Og han klarede ventetiden ganske fint, så det var okay.

Det største hit var uden tvivl It's a Small World, som vi endte med at prøve to gange. Elvis var fuldkommen tryllebundet. Jeg fik også prøvet nogle af de mere fartprægede forlystelser, hvilket var super fedt. Hippien er lidt en tøsedreng på det punkt, men heldigvis havde jeg vores au pair til at være min partner-in-crime. Til sidst lykkedes det os dog at lokke Hippien med i Space Mountain, og han var faktisk helt vild med den. Så næste gang tror jeg, at han skal lokkes endnu mere...

Det er nu stadig skægt - jeg havde selv glædet mig som et lille barn, fordi jeg elsker at prøve ting. Men endnu engang må jeg indse, at nogen har trukket voksenkortet for mig. Det bedste var nu engang at se Snubsens ansigt, når han oplevede ting. Hvordan kan det blive ved med at overraske mig??

Vi valgte at spise middag på Planet Hollywood, og så smuttede vi ellers hjem en halv time før det afsluttende fyrværkeri. Snubsen kunne ikke mere - men vi havde så også været på farten i 12 timer på det tidspunkt. Han faldt i søvn i toget allerede inden dørene lukkede, fuldkommen mæt på indtryk.

Nå ja - og måske også lidt påvirket af en sygdom, som havde ligget og luret og vist sig ved, at han var irriterende pjevset hele formiddagen og ville bæres af mig det meste af tiden derude. Well, feberen kom først snigende søndag, men så har den ellers været i fuld flor, og først i dag er han feberfri, men ligger og brokker sig i søvne pga. slem forkølelse. Goddammit, altså! Det bliver vist endnu en lang nat...

Disney tiiiiiiime!


Elvis gad først ingenting og ville bare bæres. Hele tiden. Indtil vi efterlod ham med farmor, mens vi prøvede Pirates of the Caribbean -  Da vi kom ud igen, sad han på en kanon. Buuuuum!


Et styks elefantrumpe! Og lidt en Snubs og en farmor...

 Alices labyrint - et stort hit!



På vejen til It's a Small World - her var sjovt nok ingen kø!

En dybt koncentreret og fascineret Snubs. Prøv lige at se de hænder og munden!<3

På besøg hos Bumle og Lynet McQueen.


 Tak for denne gang, Disneyland. :)













1 kommentar:

  1. Tillykke med fødselsdagen.

    deg er 15 år siden jeg var i Disneyland (på.min fars 40 års fødselsdag og jeg var 13 år) og space moutain og g small world (samt pirates of the carabian) er dwm jeg ikke bedst husker.

    SvarSlet