tirsdag den 31. juli 2018

Om camping i stuen og en pludselig fridag

Jeg sidder i skrivende stund og putter Elvis - på en topmadras på gulvet i vores stue. Efter alt for mange kogende nætter og med udsigt til en rekordvarm én af slagsen, kapitulerede vi i går og hev vores topmadras ind i stuen, hvor vi så alle tre kan ligge på den “forkerte” led.

Det er genialt! Både Hippien og jeg sov helt fantastisk. Jeg elsker vores snørklede lejlighed med de skæve vægge, men de små soveværelser holder bare ikke i denne hede. Så hellere stuegulvet, hvor der er mere luft og mulighed for gennemtræk. Her er så godt nok ingen gardiner, så putningen trækker temmelig meget ud - men det må vi tage med.

Det har været en af de der op-og-ned dage i dag. For eksempel startede vores vaskemaskine med nu at stå helt af. Fejlkode F67 - jeg blev ikke klogere på, hvad den betød, af at ringe til teknikerne. Men jeg indså hurtigt, at prisen for et teknikerbesøg ikke var værd at betale. Så nu er der købt en ny vaskemaskine - med levering om en uge! Jeg tror ellers kun, Elvis har tre par rene boksershorts tilbage...

I den anden ende fik jeg lige sat en legeaftale op for knægten - på lørdag! En-to-tre vupti, og så har jeg pludselig en halv fridag for mig selv. Men hvad skal jeg bruge den på? Jeg har lyst til en frokostaftale, men det kunne også være, at jeg burde tage ud og købe nyt (læs: rent) tøj til den tid. Og der er jo nogle skabe der burde males... Men man kunne også gå i biffen? Eller til frisør? Aaargh, mulighederne er uendelige! Det er så uvant. Hvad synes I?

Elvis sover stadig ikke. Måske jeg også skulle bruge lørdag på at fikse ovenlysgardiner til stuen...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar